fredag 7 september 2012

Backintervaller


Fredag och dags för intervaller! 

Jag körde lite gymträning med fokus rygg och mage innan det var dags att springa iväg. 
 
 

Idag blev det backintervaller med sällskap!

Uppvärmning längs strandpromenaden, med en kraftig vind i håret! 
solen strålade och det var så vackert.
Vågorna var höga och levde sitt egna liv. 



När vi kom fram till vår utvalda backe var det bara att köra på! 
9 stycken var målet! 
 
De tre första var väldigt sega för benen
men sen kom jag in i någon andra andning och benen vaknade mer till liv 


 

De två sista gav jag verkligen allt vad jag hade 
en rejäl ansträngning 
men så skönt efteråt när vi alla hade klarat våra 9 intervaller.

bästa fredagspasset måste vara detta! 
Kul med löpning i grupp, man bli sporrad! 

 


Dagens middag blev á la Colting...

Gräddig rotfruktskaka och till detta kyckling med champinjoner.




Jag är lite nervös inför simningen imorgon! 

08.00 hoppar vi i bassängen.
09.00 sätter vi oss på spinningsadeln och kör 1h cykling! 


Spännande!!! :)

8 kommentarer:

  1. Underbart att springa vid havet!! Maten ser supergod ut, verkligen! Lycka till nu idag med simningen, så spännande det kommer bli. Har du bara tränat simning själv tidigare?

    SvaraRadera
  2. Har haft så fullt upp så jag har inte hunnit kika in här på ett tag, men oj vad det händer grejer! Triathlon-träning, tidningsreportage - vad kul:) Reportaget var verkligen jättefint Lina!
    Idag ska jag köpa träningskort på Inpuls, främst för spinningen, men jag kommer att sakna dina pass Lina. Kommer du upp och gästspelar något kanske;)
    Ha det bäst och må så gott! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. ah, skräckblandad förtjusning även med backintervaller! :) Det blir det här nästa vecka också!

    SvaraRadera
  4. Härliga strandpromenad! Den kommer alltid finnas kvar i huvudet på mig!! Vilken härlig fredag du har haft och hoppas att simningen gick bra idag!
    Blir spännande att få läsa hur det var!
    Trevlig helg Lina!

    SvaraRadera
  5. Härligt jobb, Lina! Nu finns min träning på bloggen, väldigt förenklad dock eftersom det blir massor att skriva annars...

    SvaraRadera
  6. Backintervaller ja. Min hatkärlek nummer ett! Hemskt när man har hälften kvar men så gött när man väl är i den allra sista! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar miljö att träna på. :-) Backintervaller är så jobbigt, men gött när dom är klara. Maten ser galet god ut, är det som omelett?

    SvaraRadera
  8. Vad härligt för dig att kunna springa längs med Varbergs strandpromenad! Älskar den!

    SvaraRadera