lördag 16 februari 2013

Järnmannen 2011, Kalmar Ironman 2012, Kalmar Ironman 2013?


Det är riktigt kul och titta på gamla kort och minnas tillbaka....

Kalmar Järnman 2011 ( samma distanser som Ironman  )

- Min debut som triathlet i en tävling 
- Började att träna triathlon 2011 i april och körde tävlingen samma år i augusti
- Bara 4 månader triathlon träning innan jag tog mig an min största utmaning 
- simma 3,8 km, cykla 18 mil och springa 4,2 mil. 
Såhär i efterhand var jag alltbra tokig! :) 

Men jag lyckades. Jag hade viljan, glöden och glädjen, jag kom i mål! :) 
Helt magisk känsla. Jag får rysningar än idag då jag tänker på min första målgång! 




Sen var jag fast i triathlonbubblan! Jag ville ha mer, utvecklas och göra bättre ifrån mig.

2012 blev året då jag gick in stenhårt för triathlon. 

-Min kärlek var nu enorm för denna sport.
 -Hela min träning fokuserades nu på simma, cykla och springa.
-en skada i vaden gjorde att jag inte kunde löpträna som jag ville men jag gav inte upp
- jag köpte en tempohoj som jag håller varmt om hjärtat 
- jag kom till kalmar lite mera förberedd och med lite mera erfarenhet i bakfickan 


Lyckades med att förbättra mig i alla grenar och glädjeruset var enormt. 


2011 resultat
Simningen: 1 h 27 min
Cyklingen: 6 h 29 min
Löpningen: 4 h 5 min 
2012 resultat 
Simning 1h och 19 min
Cykling 6h och 10 min 
Löpning 3h och 55 min


2013 resultat?

Min dröm är att simma runt 1h 10 min 
cykla på 5 h någonting 
springa något snabbare 


Bubblar sådär härligt inom mig när jag tänker på sommaren och vill stå stark på startlinjen! :)

10 kommentarer:

  1. Du var inte allt bra tokig, du var allt bra häftig också:)
    Jag riktigt ryser när jag läser hur himla grym du är. Och jag tror definitivt att du kommer att kunna nå dina tidsmål i år.

    SvaraRadera
  2. Sjukt häftigt. Att man bara tar sig runt ett sånt där lopp är ju otroligt. haha. Du kommer definitivt klara dina mål. Heja! :D

    SvaraRadera
  3. Jag ryser när jag ser bilderna. Håller med, lite väl tokig var du att genomföra de på så kort tid. Dock jäkligt bra, en vinnare är vad du är <3 KRAM

    SvaraRadera
  4. som sagt, en helt makalös utveckling, vilken talang du är Lina! är du frisk nu?

    SvaraRadera
  5. Åh, häftigt att se. Vad duktig du är! Är verkligen otroligt imponerad, du är en Ironman, en riktig hjälte :)
    Bara att köra på som du gör så kommer det att gå bra även i år. Hejja!

    SvaraRadera
  6. WoW, häftigt att starta efter en förberedande träning på 4 månader. Jag tycker att du är sååå cool!! Hi!
    Kul att se hur du går framåt & med stormsteg, fast att det var jättebra första utmaningen oxå!!
    Wiii, ska bli spännande att följa & kolla in hur det löper på 2013 <3
    Håller tummarna hårt för dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag längtar tills jag gör min debut!

    SvaraRadera
  8. Riktigt imponerande! Det är kul att ställa upp i tävlingar så man har något mål. Hade jag inte satsat hårt på fotbollen hade jag ställt upp i fler tävlingar (fast inte så extrema som dina hehe) men i år blir det tjejmilen i alla fall :)

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få förlja med på din resa. Vad rädd om vaden så kommer 2013 att bli ett nytt rekord år.

    SvaraRadera