måndag 1 juli 2013

3 mil löpning


06.30 ringde klockan i morse. Jag gick upp och käkade en liten frukost och gick sedan och la mig i sängen och vilade lite till och väntade på att maten skulle smälta i magen. Efter en stund gick jag upp igen, löpsugen och taggad på långpass. Med mina nya triathlonshorts och skor startade jag löpturen i fint väder. Shortsen sitter fint på benen, alldeles mjuka och sköna, jag älskar dem!



Jag sprang längs med kusten en sträcka som är cirka 1 mil och den sprang jag 2 vändor. Att springa vid vattnet ger sådan energi. Frisk luft, perfekt löpväder, inte för varmt och inte för kallt, alldeles lagom. Benen rullade på lite väl fort vissa sträckor så jag fick hejda mig. Tanken med passet, lugnt och skönt, prattempo.

Energin låg bra i byxfickan. Tankade på efter 17 km. När jag närmade mig 2 mil började himlen bli mörk och regnet började falla, återigen. Det går inte en dag utan att det regnar nu. Men det var skönt regn att springa i. Luften blev ännu bättre och jag njöt. Sista milen av slutade jag i vår fina bokskog. 

3 mil satte jag in på springkontot idag, 2 h och 34 min. Supernöjd och glad!







12 kommentarer:

  1. Åh grymt!! De va en lång runda det så där på morgonkvisten :)

    SvaraRadera
  2. Så skönt det låter, funderar lite på vad jag ska stoppa i mig inför ett långpass på morgonkvisten. Men det kanske är bättre att ta med en bar?

    SvaraRadera
  3. Du är bara för grym! :)

    SvaraRadera
  4. Du är helt fantastiskt Lina! Grymt pass! :)

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk!

    Du inspirerar mig och nu ska jag också ge mig ut på en löptur bara därför. Tack!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt bra jobbat! Fina bilder på tunga regnmoln med!

    SvaraRadera
  7. Låter jätteskönt! Ibland föredrar jag faktiskt regn. Så länge man springer håller man ju sig varm. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Vilket jäkla mosterpass! Snyggt jobbat.

    SvaraRadera
  9. Du är så fantastisk Lina och så kallar du det "prattempo" .. ;)
    Ser och låter skönt ut iaf!
    :)

    SvaraRadera
  10. Du är helt otroligt bäst Lina!! Grym!! :-D

    SvaraRadera